piątek, 15 maja 2015

Projekt recyklingowy spodenek dla córki.

Cześć!

Dziś będzie recykling ubraniowy, a mianowicie historia pewnej bluzki z szafy mojej znajomej (której przy okazji pragnę podziękować za kilka zbędnych rzeczy z jej szafy, które mogę wykorzystać do przeróbek :)), której ciekawe rękawy stały się super spodenkami na wiosenno-letnie dni dla mojej córki. Materiał jest rozciągliwy, dlatego na pupie będą obcisłe spodenki, a dół szerokie. Najprościej mówiąc będę robić małe dzwony :)



 Oczywiście na początku musimy wypruć rękawy.



Następnie należy podkroić zarówno tył jak i przód i dopasować krok. Przy tego typu przeróbkach zawsze staram się odmierzyć wysokość krocza w innych spodniach noszonych przez córkę. Jeśli stwierdzam, że wysokość w przerabianych przeze mnie rękawach jest za mała to wydłużyć krok możemy stosując wysoki ściągacz.



 Jak widać na zdjęciu dla samokontroli (czy spodnie będą wystarczająco szerokie w pasie) zawsze odmierzam ich szerokość. Od tego zależy również jak duże podkrojenie wykonam. Oczywiście z przodu należy wykonać większe podkrojenie, a z tyłu mniejsze, które będzie uwzględniało pupę.





Na tym etapie również ścinamy nadmiar materiału, który pozostał na górze i oto efekt tego działania.



Teraz musimy zszyć obie nogawki ze sobą. W tym celu najpierw dokładnie spinamy oba fragmenty materiału w kroku. Jeśli krok trafi w punkt zszycia overlocków to mamy gwarancję, że spodenki będą dobrze wyglądały i się układały. Całość należy spiąć szpilkami i przeszyć overlockiem.



W tych spodenkach postanowiłam wykorzystać kaki ściągacz, który kiedyś zakupiłam i do tej pory nie było okazji, aby spasować go do jakiegoś szytego przeze mnie ubranka.

We wcześniejszych tutorialach wspominałam w jaki sposób liczymy długość ściągacza, ale przypomnę. Jest to szerokość w pasie spodenek x 0,7 = długość ściągacza.

Ja przygotowałam ściągacz o wymiarach 37 cm x 9 cm. Układamy ściągacz prawą stroną do prawej strony tak, aby móc overlockiem zszyć dwa krótsze końce razem. Następnie składamy ściągacz wzdłuż na pół i przypinamy do spodenek. Zawsze układamy ściągacz na stronie prawej spodenek. Ja łączę ściągacz ze spodenkami czterema szpilkami dwie na bokach, oraz dwie wyznaczające środek tylnej i przedniej części spodenek. Tak przygotowane przeszywam overlockiem.



Odpinam szpilki wywijam ściągacz w górę i spodenki skończone :)



Jutro mam nadzieję moja mała modelka będzie pozowała w spodenkach, a wtedy w niedzielę pokażę Wam jak wyszedł mój recyklingowy projekt.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz