niedziela, 15 marca 2015

Jak stworzyć wykrój męskiej bluzy/ t-shirta z długim rękawem

Cześć!

Wreszcie udało mi się skończyć jeden z rozpoczętych już jakiś czas temu projektów, na który brakowało czasu w ostatnich dniach. Jednak wreszcie sukces! 
Projekt to męska bluza/t-shirt z długim rękawem. Tak naprawdę ciężko jest mi określić czy to bardziej bluza czy t-shirt, bo materiał, z której został wykonany ten uszytek to średniej grubości dresówka, co mnie bardziej kojarzy się z bluzą. O taki ciuch poprosił mnie mąż, który sam wybrał materiały, kolor materiałów, a ja jedynie wykonałam wykrój na podstawie jego t-shirta i uszyłam. Dziś jednak pokażę Wam jak stworzyłam wykrój bluzy.

Korpus bluzy został wykonany z czerwonej dresówki pętelkowej, natomiast rękawy oraz obszycie dekoltu z żółtej tkaniny ściągaczowej. Wykonywanie wykroju rozpoczęłam jednak od korpusu.



Zieloną koszulkę odrysowałam kredą na czerwonym materiale (materiał podwójnie złożony). Później zdjęłam koszulkę z materiału i złożyłam materiał wzdłuż osi pionowej odrysowanej koszulki (cztery warstwy materiału). 



Uznałam, że prawa strona odrysowanej koszulki ma ładniejszy kształt, dlatego postanowiłam wg tego obrysu wyciąć korpus. 





Oczywiście przy wycinaniu jedna strona została zaledwie delikatnie podcięta pod szyją (tył), druga zaś strona (przód)  ma głębsze wcięcie.
W następnym kroku spięłam szpilkami (można od razu zszyć overlockiem) ramiona bluzy. Zszyte/spięte fragmenty korpusu posłużyły mi do odrysowania rękawów.
Na samym początku podpowiem, że do odrysowania rękawów materiał został złożony na pół, aby odrysować dwa rękawy za jednym razem.



W ten sposób oznaczyłam sobie kształt rękawa. Od najwyższego punktu półkola rękawów odmierzyłam 70 cm (pierwszy mój projekt dlatego postanowiłam odmierzyć więcej na długość rękawów). Przy pomocy linijki narysowała linię prostą na zakończenie rękawów. Dodatkowo rękawy ku dołowi delikatnie zwężają się, co uwzględniłam przy wycinaniu rękawów.





Później uszyłam bluzę, a efekt tego na modelu jest taki:



Model zadowolony, a jutro ma zamiar założyć swoją nową bluzę do pracy ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz