poniedziałek, 2 marca 2015

Przygotowania do lata czyli szyjemy letnią spódniczkę

Cześć!
Dziś po raz pierwszy pokażę Wam jak wykonać spódniczkę dziecięcą z nowego materiału, bez posiadania wykroju czyli będzie spontanicznie i mam nadzieję, że wyjdzie małe cudeńko ;)
Materiał jaki wybrałam to 100% bawełna brąz w białe gwiazdki (posiadam fragment materiału o wymiarach 75x155-160). Aktualnie na rynku jest to bardzo popularny wzór dostępny w wielu wersjach kolorystycznych, który nadaje się do wielu zastosowań. U mnie powstanie letnia spódniczka.
VLUU L110, M110  / Samsung L110, M110
W pierwszym kroku postanowiłam wyciąć z materiału pasek spódnicy. Wg różnych rozmiarówek producentów odzieży dziecięcej obwód w pasie w wieku 12-18 miesięcy waha się od 48-51 cm. Założyłam, że spódniczka, którą przygotuje będzie miała w pasie 48 cm (gumka do paska będzie miała zatem długość ok. 49,5 cm, a jej szerokość to 2,5 cm).  Oczywiście pasek do spódniczki w tym przypadku będzie musiał być dłuższy. Ja przygotowałam sobie fragment 10cm x 75cm.
VLUU L110, M110  / Samsung L110, M110
Tak przygotowany materiał odkładam na później ;) Do momentu, aż pozostała część spódniczki będzie gotowa i wtedy wszyjemy pasek.
Kolejny krok to oczywiście wycięcie pozostałej części spódniczki i tutaj możliwości wykroju jest mnóstwo. Moja spódniczka będzie stworzona po prostu z dużego prostokąta. Postanowiłam wyciąć go o wymiarach 27cm x 140cm (całkowita długość jaką to 27 cm). Na drugim zdjęciu mój prostokąt złożony na pół :)
VLUU L110, M110  / Samsung L110, M110

VLUU L110, M110  / Samsung L110, M110
Teraz czas na obszycie dolnej części spódniczki. Materiał podwijam dwukrotnie do środka i przypinam szpilkami. Wykańczając w ten sposób spódniczkę po pierwsze nie trzeba obszywać materiału overlockiem, a po drugie dół będzie bardzo estetyczny. Tak przygotowany materiał przeszywam ściegiem prostym najlepiej przy użyciu stopki prowadzącej.
VLUU L110, M110  / Samsung L110, M110
VLUU L110, M110  / Samsung L110, M110


W kolejnym kroku połączę ze sobą dwa prostokąty. Jeden na pasek, który już wcześniej przygotowałam i obszyty u dołu duży prostokąt. Na samym początku muszę podjąć decyzję o tym czy spódniczka będzie miała zakładki,  marszczenie, a może kontrafałdy, ponieważ długość dolnego prostokąta musi być równa długości paska. Ja postanowiłam wykonać marszczenie.
Najpierw maksymalnie długim ściegiem prostym przeszywam materiał i marszczę do uzyskania długość 70 cm.
VLUU L110, M110  / Samsung L110, M110

Następnie muszę połączyć ze sobą prostokąty pamiętając o tym, że fragment materiału przeznaczony na pasek musi zostać złożony wzdłuż. Przygotowane fragmenty materiału przykładamy do siebie prawymi stronami i przypinamy szpilkami.
VLUU L110, M110  / Samsung L110, M110

Teraz należy połączyć oba fragmenty obszywając je overlockiem. I oto efekt:
VLUU L110, M110  / Samsung L110, M110

W tym momencie pozostaje Nam jeszcze przewlec gumkę przez pasek (dokonujemy tego przy użyciu agrafki) oraz przeszyć overlockiem.
VLUU L110, M110  / Samsung L110, M110

Gumka przewleczona i teraz łączymy ze sobą oba końce materiału. Przypinamy szpilkami (ja przypinam poziomo) i przeszywamy overlockiem. W tym przypadku będzie przeszyta również gumką spódniczki. 
VLUU L110, M110  / Samsung L110, M110

A oto efekt końcowy:
VLUU L110, M110  / Samsung L110, M110

Podoba się? :) A już w czwartek pokażę Wam jak prezentuje się na mojej córce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz